jonna springer

En träningsblogg. Mest om löpträning, men även andra grenar får lite utrymme - likaså även annat diverse som hör min vardag till. Vår dotter föddes i juli så en del blir det om träning efter graviditeten och om träning inför mitt nuvarande mål: Stockholm marathon på tiden 3:15.

Redo för start?

Publicerad 2018-02-24 22:29:13 i Allmänt,

Nåja. Nu är väskan packad för imorgon och nummerlappen färdigt fäst på skjortan. Redo för löpning imorgon med andra ord, i alla fall utanpå sett. Inombords har jag idag funderat fram och åter på hur det kommer att gå imorgon,  och har försökt känna efter hur läget är med flunssan. Det har känts som att den lite har kommit och gått de dagar som vi har varit här, och nu har jag igen lite nästäppa. Antagligen är det borta imorgon bitti igen. Men får nog lämna alla strategier lite åt sidan nu och köra på ett fiilis-baserat lopp. På ngt vis känns det som att det kommer att vara tungt imorgon. Det behöver inte alls bli så, men är också förberedd på att det kan bli det. Skulle vilja mata på vad det går, men om inte kroppen svarar så får man väl acceptera det. Har ju inte tränat eller sprungit ngt alls nu på en vecka, så det bidrar kanske också till att kroppen nu känns tung och eländig. Att lite jogga har dock inte känts vettigt i och med flunssan som hängt med, ifall det bara hade gjort det värre.
 
Känns lite synd att förberedelserna blev så här och att man inte får löpa nu i en enligt sig själv bra form, men det är inget jag kan ngt åt mera, så det är lika bra att gilla läget. Ställer mig på startsträcket imorgon och njuter. Känns det för ont i bröstet/luftvägarna får man väl bryta.
Vi besökte ju förstås expon idag på dagen och annars har vi idag gått runt lite i Sevilla. Riktigt passlig och lugn uppladdning. Igår tog vi ett varv runt Santa Pola med cykel före vi hoppade i bilen och for mot Sevilla.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

JonnaÖ

Löper, orienterar, skidar, cyklar, simmar och gymmar, bl.a. Till yrket är jag polis. Brukar även sysselsätta mig med skogspromenader, hantverk, piano & sång, och så läser/lyssnar jag på en hel del böcker. Bor på landsbygden i Raseborg, Finland, med min man, vår dotter och två svarta katter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela